Головна » Давні поштівки »
Опубліковано 23.07.2013

Каплиця Трьох Святителів

 
Видавництво “З. Ґ. Л.” (графічна сигнатура у картуші “Ґ. Ґ. І.”). 1913. № 15467

Видавництво “З. Ґ. Л.” (графічна сигнатура у картуші “Ґ. Ґ. І.”). 1913. № 15467

З кінця XVI ст. Львів одягнувся в нові стильові ризи – ренесансні. Перші споруди будувались в дусі італійського, пізніші – в дусі німецького ренесансну. Пам’ятки, що залишились з цих часів, набули на львівському ґрунті локальних рис.

До перших ренесансних споруд належить Успенська церква, дзвіниця та каплиця Трьох Святителів: Івана Злотоустого, Василя Великого і Григорія Богослова. Остання збудована у XVI ст. архітектором Петром Італійцем, що званий Красовським. Будівництво каплиці, як і дзвіниці, фундував Костянтин Корнякт. Її освятили у 1591 році. Найімовірніше, що до завершення будівництва Успенської Церкви, вона виконувала функції церкви.

Каплиця розташована в так званому «cortile» – дворику, що сформувався завдяки прилеглим кам’яним аркам.

У цій перлині львівського зодчества поєднались впливи культур Сходу та Заходу, породивши надзвичайно оригінальний твір. З тесаного каменю, прямокутна в плані, вона покрита трьома куполами, схожими на бані українських дерев’яних церков з одним заломом. Щоб конструктивно зв’язати квадрат стін та трибанне завершення, застосовано складну систему арок та вітрил. Стіни поділені чітко та симетрично великими вікнами, що типово для ренесансної будівлі. Портал прикрашений рельєфним оздобленням, що являє собою мотив виноградної лози – улюблений в місті мотив, який прикрашає церкви, кам’яниці та каплиці.

Видавництво Салону польських художників (Краків). З акварелі С. Тондоса 1910 р. Бл. 1936-1937, серія 86/11

Видавництво Салону польських художників (Краків).
З акварелі С. Тондоса 1910 р. Бл. 1936-1937, серія 86/11

Різьблені фризи, капітелі пілястрів та підкупольні склепіння створюють відчуття гармонії. Інтер’єр каплиці декоровано ліпниною та живописом, що імітує мозаїку. З каплиці через внутрішні двері можна потрапити до самої церкви.

Під порталом каплиці знаходиться мармурова, прикрашена різьбою плита з грецьким надписом. На плиті можна прочитати ім’я людини, що фундувала відновлення каплиці після чергової пожежі в місті. Каплицю було відновлення за сприяння шанованого та славного архонта Олексія Балабана в 1671 році. Над плитою в тіні знаходиться старовинна ікона Знамення Пресвятої Богородиці.

 
Розповісти друзям через соціальні мережі
 
 
Немає коментарів
 
 
Залишити коментар